سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 7 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۶:۱۲:۱۸

رپسول جزایر قناری را دست خالی ترک می‌کند
ایران دریلینگ: شرکت رپسول بیش از یک دهه درگیری با گروه‌های طرفدار محیط‍‌زیست برای حق امتیاز اکتشاف نفت نزدیک مجمع‌الجزایر قناری، رپسول، بزرگترین شرکت نفتی اسپانیا، این منطقه را دست خالی ترک می‌کند. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، رپسول در بیانیه‌ای اعلام کرد که موفق نشده است در نزدیکی جزایر قناری، مقصد میلیون‌ها گردشگر در زمان تعطیلات است، نفت کشف کند. این شرکت پیشتر آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری دست‌کم ٧،٥ میلیارد یورویی (معادل ٨،٧ میلیارد دلاری) در این منطقه اعلام کرده بود. براساس این گزارش، تولیدکنندگان پس از حفر چاه سه هزار و ٩٣ متری ساندیا یا واترملون و تنها کشف گازی که از حجم و کیفیت کافی برخوردار نبود، عملیات حفاری را متوقف کردند. زمینشناسان برآورد کرده‌اند که منطقه میان جزایر قناری و مراکش می‌تواند نفت کافی برای تامین حدود ١٠ درصد از تقاضای اسپانیا را در صورت تولید حداکثری دارا باشد.

رپسول تقریبا کل نفت موردنیاز خود را وارد می‌کند. بنابر این گزارش، تصمیم برای توقف اکتشاف به دنبال توقف سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان نفتی در زمان افت قیمت‌های نفت روی داد، قیمت‌هایی که در ٦٦ ماه گذشته بیش از ٥٠ درصد کاهش یافته است. در حالی که رپسول از روسیه تا برزیل به اکتشاف و تولید نفت می‌پردازد اما فعالیت اصلی این شرکت در اسپانیا پالایش و خرده فروشی سوخت است. رپسول اوایل ماه اوت سال ٢٠١٤ میلادی موفق شد تا از دولت اسپانیا مجوز آغاز عملیات ٧ میلیارد دلاری اکتشاف نفت نزدیک جزایر قناری را دریافت کند. دولت اسپانیا در سال ٢٠١٢ میلادی مجوز اکتشاف اطراف سواحل جزایر فوئرته ونچورا و لانزاروتی را صادر کرد، اما بدنبال مخالفت‌های گسترده از خسارت‌های زیست محیطی احتمالی و طرح دعوی در دادگاه، این مجوزها مسکوت ماند. با وجود مخافت‌های احزاب سیاسی، اتحادیه‌ها و گروه‌های طرفدار محیط‌زیست، دادگاه عالی اسپانیا در ماه ژوئن شکایت‌ها علیه این مجوزها را مردود دانست.


  کد خبر : 497
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :